SK.2023-127

Plusgroep en Praktijkklas

Zoveel mogelijk succeservaringen, dat is waar we voor ieder kind naar streven. Wat is je kracht en wat is een uitdaging? We leren kinderen het beste uit zichzelf te halen.

Het ene kind heeft meer uitdagingen nodig en het andere kind heeft moeite om de leerstof bij te benen. Meerbegaafde kinderen werken in hun eigen groep met extra oefenstof en speciale leerstof. Daarnaast kunnen ze terecht in de Plusgroep, die eens per week of per twee weken bijeenkomt en waar de kinderen veelal aan projecten werken.

Day a Week School

Kinderen die nog meer uitdagingen aankunnen, zijn welkom op de Day a Week School (DWS). DWS biedt passend onderwijs aan cognitief talentvolle kinderen. Zij komen één dag per week bijeen met kinderen van andere Fluenta-scholen die eveneens uitblinken qua prestaties en denkstrategieën. Kinderen leren er onder meer zelfsturend te leren en door te zetten. Filosofie, wiskunde en denkpuzzels zijn voorbeelden van lesactiviteiten waarmee we hun leerplezier willen vergroten en demotivatie proberen te voorkomen.

Praktijkklas

Vanaf groep 6 kunnen praktisch getalenteerde kinderen in aanmerking komen voor onze Praktijkklas. In de Praktijkklas sluiten we aan bij hun talent en ervaren ze hoe waardevol dat talent is. Binnen vier vaste thema’s (Ontwerpen & Techniek, Horeca & Ondernemen, Groen, en Verzorging & Recreatie) komen de sociale vaardigheden, ondernemerschap en andere aspecten van praktische beroepen een dagdeel per week aan bod.